جمعه 10 فروردين 1403   17:34:16

(مهار تورم، رشد تولید)

print

دبیر علمی دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی تبیین هنرمندانه با تمرکز بر مسئله محوری/ حضور 49 فعال فضای مجازی ایرانی و غیر ایرانی

  • خلاصه :دبیر علمی دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) گفت: تمرکز ما در برگزاری کارگاه تبیین هنرمندانه بر مسئله محوری بوده تا تبدیل به مدلی برای حل مسائل مختلف پیش رو قرار گیرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی حاجیانی در گفت و گویی به تبیین چگونگی، اهداف و ضرورت برگزاری کارگاه های آموزشی مرتبط با این سوگواره پرداخت و گفت: کارگاه تبیین هنرمندانه از برنامه هایی است که ذیل دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ره) در حال برگزاری می باشد.
وی افزود: اساساً سوگواره ملت امام حسین(ره) سوگواره تولید محتوا در فضای مجازی و کنشگری عاشورایی است. از چندین سال قبل که دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه فضای مجازی ورود کرد احساس نیاز شد که یک سوگواره ای بیاید و ایجاد کننده رقابتی بین تولیدکنندگان محتوا در فضای مجازی شود تا بتواند در این میدان الگودهی درستی داشته باشد.
مدیر کل فضای مجازی معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری کارگاه های آموزشی ارائه الگو برای تولید محتوای مخصوص فضای مجازی بوده است. در فضای آکادمیک رشته های هنری کشور ما هنوز بسیاری از سؤالات رسانه های نوین و فضای مجازی را پاسخ نداده ایم. در دنیا مقالات بسیار نوشته و کنفرانس های زیادی برگزار شده است اما در ایران هنوز به صورت تخصصی استاندارهای تولید محصول و تولید یک اثر رسانه ای مخصوص فضای مجازی مشخص نیست.
وی فضای مجازی را عرصه ای دارای تنوع در پلتفرم ها و ادبیات خود دانست و گفت: این فضا رسماً توسط کشورهایی با فرهنگ های خاص ایجاد و اداره می گردد و نیاز است فعالان فرهنگی ما بدانند در زمین دشمن در حال فعالیت بوده و مردم نیز انبوهی از اطلاعات را از این طریق کسب می کنند و منتظرند در این فضا ما هم محتوا به آن ها بدهیم.
حجت الاسلام والمسلمین حاجیانی عدم وجود ادبیات تخصصی در مواجهه با فضای مجازی را از عوامل مهم در موفق نبودن محتوای تولیدی فعالان فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: متأسفانه در این زمینه الگودهی و الگوسازی انجام نگرفته است و فعالان فرهنگی همان کاری را که دشمنان انجام می دهند با رویکردی دیگر انجام می دهند. ضعف ما در مورد محیط های مجازی در لایه شناخت محتوا است.
وی با اشاره به لزوم یادگیری تکنیک های بازاریابی از سوی فعالان فرهنگی افزود: ما وقتی این ابزارها و تکنیک ها را یاد نگیریم فقط تولید کننده محتوا برای فضای مجازی خواهیم شد و در عرصه جریان سازی اثرگذاری نخواهیم داشت.
دبیر علمی دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) بیان داشت: باید دانست یک هنرمند به تنهایی شاید نتواند اقدام مؤثری انجام دهد، اما اگر در کنار سایر نقش آفرینانی که می توانند در کنار او قرار گیرند، به تولید محتوا بپردازد، قطعاً محتوای اثربخشی را تولید می نماید.
وی گفت: تولید علم خاص برای عرصه تولید در فضای مجازی و شکل گیری نقش آفرینانی که همدیگر را تکمیل کنند، دو رکن اصلی در موفقیت فعالان فرهنگی در این عرصه خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین حاجیانی اظهار کرد: یکی از عوامل یاری رسان برای رسیدن به موفقیت در این عرصه برگزاری کارگاه های آموزشی است که مدلی شبیه سازی شده از فضای مجازی را در اختیار مخاطب می گذارد که با حضور در آن در کنار اساتید بتوانند آن را تست کرده و خود را از چالش های ممکن عبور دهند.
وی با تأکید بر ایجاد روحیه همکاری و کار تشکیلاتی به عنوان یکی از اهداف اصلی برگزاری کارگاه های آموزشی مرتبط با رشته های مختلف دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع)، بیان داشت: این کارگاه بهانه ای است برای اینکه افراد شرکت کننده و دغدغه مند بیاموزند چگونه تیم شوند، چگونه در یک شبکه انسانی در لایه محتوا به همدیگر خدمت دهند و به عنوان یک عنصر فرهنگی فعال از همدیگر پشتیبانی نمایند.
مدیر کل فضای مجازی معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی گفت: پنل های تخصصی کارگاه با مشارکت عملی اساتید شامل پنل تخصصی گرافیک با ارائه استاد هادی قادری، پنل نویسندگی با ارائه استاد مصطفی موسوی و پنل بازاریابی محتوای دیجیتال با تدریس آقای دکتر کمیل خجسته بوده است.
وی ادامه داد: در کنار پنل های تخصصی تیمی جهت تجربه نگاری کارگاه ها را داریم تا در طول سال مورد استفاده قرار گیرد و آیین نامه های ما در مواجهه با تولیدکنندگان محتوا هر ساله به روز رسانی شوند.
حجت الاسلام والمسلمین حاجیانی تجربه نگاری این کارگاه ها را قدمی مهم در تولید علم و ایجاد شبکه انسانی نقش آفرینان فضای مجازی برشمرد و خاطرنشان کرد: در کارگاه تبیین هنرمندانه موضوع محوری جنبه مهمی داشته است؛ از آنجا که در خود سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) محوری جدی به نام جهاد تبیین و غیرت دینی داشتیم در بخش فضای مجازی نیز خواستیم به این محور پرداخته شود. این موضوع را ما سعی کردیم راهبری محتوایی کنیم. لذا روی آن کار می کنیم و پیام ما بیان ویژگی های انسان غیور دیندار و رفتارهای اوست.
وی گفت: انسان غیور دیندار نسبت به مسائل دینی بی تفاوت نبوده، هدایت و اصلاح اجتماعی را وظیفه خودش می داند و این اصلاح اجتماعی را کاملاً از روی دلسوزی پیگیری می کند و هیچ چشم داشت مادی ندارد. انسان غیور دین دار دلسوز آحاد مردم است. الگوی ما خود حضرت سیدالشهداست؛ ایشان برای اینکه مسیر هدایتی را برای جامعه خودش و همچنین برای اعصار مختلف باز نماید، با دلسوزی تمام جان خودش را در این راه فدا کرد. این الگوی به تمام معنا در بحث جهاد تبیین و غیرت دینی در مقابل ماست. حرکت عظیم اربعین از برکات این الگوگیری است.
دبیر علمی دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) بیان داشت: تمرکز ما در برگزاری کارگاه تبیین هنرمندانه بر مسئله محوری بوده تا تبدیل به مدلی برای حل مسائل مختلف پیش رو قرار گیرد.
وی در پایان ضمن بیان تعداد شرکت کنندگان در کارگاه تبیین هنرمندانه افزود: در این کارگاه 49 نفر متخصص و فعال فضای مجازی شرکت کرده که در تیم های 5 نفره تقسیم بندی شده اند. هرگروهی در مهارت های مختلف دارای نیروی متخصص می باشد. قرار بر این است که به صورت تیمی به انجام فعالیت های مدنظر اساتید بپردازند. در این کارگاه شاهد حضور شرکت کننده های غیرایرانی نیز هستیم.

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما