پنجشنبه 9 فروردين 1403   17:53:11

(مهار تورم، رشد تولید)

print

مدیر گروه تبلیغ تخصصی یاوران سلامت روان؛

فعالیت های تبلیغی در ایام اربعین حسینی مصداق جهاد در راه خدا است

  • خلاصه :مدیر گروه یاوران سلامت گفت: فعالیت های تبلیغی در ایام اربعین حسینی با توجه به عظمت این مراسم و کمتر دیده شدن این دست از فعالیت ها، میتوان فعالیت های مبلغان در مسیر راهپیمایی اربعین را مصداق جهاد در راه خدا بر شمرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، جلسه توجیهی طرح «همقدم تا آسمان۳» به همت گروه یاوران سلامت روان و همکاری اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور مبلغان متخصص در عرصه اعزام مشاوره موکب های پیاده روی اربعین حسینی  در سالن رضوان این معاونت برگزار گردید.
در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رضا مهکام «مدیر گروه تبلیغ تخصصی یاوران سلامت روان»، خدمت به زوار اربعین را نعمت از جانب خداوند برشمرد و گفت: خدمت به زوار اربعین و مراسم بزرگ پیاده روی در طریق الحسین، لطف و فضل از جانب پروردگار متعال بوده و باید قدر این نعمت را بدانیم.
وی در ادامه با اشاره به ترجمه روایت پیامبر(ص) {مَن لَقِيَ اللّه َ بغيرِ أثَرٍ مِن جِهادٍ لَقِيَ اللّهَ و فيهِ ثُلْمَةٌ} بیان کرد: هر كس بدون آن كه نشانى از جهاد در خود داشته باشد، خدا را ديدار كند، هنگام ملاقات با او، در خود خللى يابد و جهاد یکی از فروع ده گانه و از واجبات دین مبین اسلام بوده و با توجه به معنای وسیع جهاد می توان فعالیت های مبلغان در ایام اربعین را مصداقی از جهاد در راه خدا دانست.
عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: طرح «همقدم تا آسمان» با هدف مشاوره به زوار اربعین در موضوعات کاربردی و معارف دینی از سال ۹۷ با فعالیت بیش از ۴۲۰۰ نفر مشاور در موکب های اربعین در کشور عراق آغاز و در سال ۹۸ با فعالیت بیش از ۷۳۰۰ نفر مشاوره ادامه پیدا کرد.
مدیر گروه تبلیغ تخصصی یاوران سلامت روان ادامه داد: با شروع همه گیری کرونا در ایام اربعین ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و عدم شرکت زوار ایرانی در مراسم اربعین، طرح مذکور به سال جاری موکول شد.
حجت الاسلام والمسلمین مهکام بیان کرد: هم اکنون در سومین مرحله از طرح «همقدم تا آسمان» که برای ایام اربعین ۱۴۰۱ برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است، بیش از ۴۰۰ مشاور جهت شرکت در این طرح ثبت نام نموده که تعداد ۹۰ نفر از این آمار را مشاوران دانشگاهی به خود اختصاص داده اند.
این استاد روانشناسی حوزه و دانشگاه اظهار داشت: در روند برگزاری طرح مذکور، بعد از مصاحبه های تخصصی از افراد ثبت نام شده تعداد ۱۴۰ نفر پذیرفته شده و قرار است که در «همقدم تا آسمان۳» همکاری نمایند.
شایان ذکر است در ادامه این جلسه توجیهی حجج اسلام بی ریا، عربپور، حیدری و جنانی مطالبی در خصوص هر چه بهتر اجرا شدن طرح مذکور را بیان کردند.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما