بخش ها
سامانه ها







پیوند های سازمانی








 
اخبار و اطلاعیه های اداره کل
ریزانه
1394/2/13 يكشنبه گزارشی از فعالیت های هیات مدیره جدید موسسه رفاه ماندگار مهر رئیس هیات مدیره موسسه رفاه ماندگار مهر در یادداشتی به ارائه گزارش فعالیت های هیات مدیره جدید این موسسه پرداخت.متن یادداشت جلال ریزانه رئیس هیات مدیره موسسه رفاه ماندگار مهر بدین شرح می باشد :....

وجود اطلاعات شفاف و ارتباطی یکی از ارکان موفقیت هر حوزه کاری به حساب میآید. اگر چه اطلاعات مالی و سرمایهای مندرج در سایت و یا گزارش های ارائه شده در مجمع عمومی اعضاء یکی از منابع ارزشمند اطلاعاتی است؛ ولی گزارش هیات مدیره میتواند فرصت ارتباطی مناسب تری با اعضاء محترم موسسه به منظور اطلاع از تصمیمات و آگاهی بیشتر را فراهم آورد. بدین منظور مقرر شد مصوبات و تصمیمات هیات مدیره پس از سیر تصویب خواهی به اطلاع اعضاء محترم موسسه رسانده شود تا ضمن آگاهی اعضاء محترم ، همراهی لازم در پیشبرد اهداف ومحقق ساختن برنامه ها صورت پذیرد.

لذا با توجه به انتخاب هیات مدیره جدید موسسه رفاه ماندگار مهر و ابلاغ احکام آنان توسط رئیس هیات امنا ، گزارشی از فعالیت‌های هیات مدیره جدید که تاکنون با برگزاری بیش از 15 جلسه کاری انجام شده است برای استحضار بیشتر اعضاء محترم اعلام می‌شود :

 

انتخاب ارکان هیات مدیره :

پس از ابلاغ اعضاء جدید هیات مدیره ، در اولین اقدام نسبت به مشخص نمودن ارکان هیات مدیره اقدام شد .

هیات مدیره ابتدا با بررسی اولویت‌ها و شرایط موسسه نسبت به احراز شاخص‌هایی برای شناخت و انتخاب سمت‌های هیات مدیره اقدام نمود و براساس آن شاخص‌ها ، جناب آقایان جلال ریزانه ، سید علی حسینی ، حمید نوروزنژاد را به ترتیب به عنوان رئیس ، نایب رئیس و دبیر هیات مدیره انتخاب نمودند . پس از بررسی های لازم ، هیات مدیره با ابقاء جناب آقای سیدهاشم حسینی مدیر عامل موسسه موافقت و برای یک دوره دیگر ایشان را به عنوان مدیر عامل انتخاب نمودند .

انتخاب سیاست های کلان هیات مدیره :

با توجه به هدف تاسیس و موضوع فعالیت هشت گانه مندرج در اساس نامه موسسه ، ابعاد کاری قابل انجام در چندین جلسه مورد بررسی هیات مدیره قرار گرفت .

دغدغه هایی مانند بالابردن سطح معیشت اعضاء ، انجام فعالیت های مشارکتی به منظور بالا بردن توان مالی موسسه برای انجام سرمایه گذاری های کلان ، توجه به آتیه اعضاء ، حل مشکلات کنونی مانند وضعیت تعاونی های مسکن و مصرف ، ایجاد قدرت خرید برای اعضاء و در نهایت جلب اعتماد بیشتر اعضاء از طریق اطلاع رسانی شفاف و ارایه اطلاعات لازم به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است و در نهایت سیاست کلان زیر اتخاذ گردید:

*       تقویت اقتصاد خانواده و بالا بردن سرمایه و توان خرید اعضاء .

*       بسترسازی در خصوص ارائه خدمات رفاهی ، تفریحی ؛

*       بالا بردن سرمایه شرکت از طریق مشارکت پذیری بمنظور سرمایه گذاری کلان و زودبازده؛

*       شفافیت و ارائه اطلاعات و گزارش های لازم به اعضاء .

مهمترین سیاست اجرایی هیات مدیره، توجه به رشد سرمایه و ارزش افزوده آن است. بدین منظور طرح‌های اجرایی متعددی مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس آخرین مصوبات هیات مدیره، طرح مالی اعتباری میثاق مورد تصویب هیات مدیره قرار گرفته که پس از تصویب در هیات امناء موسسه جزئیات آن اعلام می‌شود. بر اساس این طرح، امکان سرمایه‌گذاری بیشتر برای اعضاء و افزایش سرمایه موسسه از طریق مشارکت غیر اعضاء فراهم می‌شود و زمینه استفاده از تسهیلات بلند مدت، بدون اخذ تضمینات بانکی را نیز برای اعضاء موسسه فراهم می‌آورد .

همانگونه که مستحضرید هدف تاسیس موسسه، کمک به رفاه و تامین معیشت کارکنان دفتر تبلیغات اسلامی بیان شده است که باتوجه به حمایت های قاطعانه معاون محترم منابع انسانی و پشتیبانی دفتر، نسبت به ایجاد و ارایه خدمات رفاهی مانند امکان ایجاد اسکان و اقامت در مناطق گردشگری در سراسرایران و بهره برداری از فضاهای تفریحی اقدام لازم صورت پذیرد .

در آخرین جلسه هیات مدیره با استناد به تبصره 4 ماده 28 اساس نامه موسسه که اعلام می‌دارد «هیات مدیره می تواند با تصویب هیات امنای موسسه پایان هر دوره سه ساله، درصدی از سود حاصله بین اعضاء تقسیم نماید»  مقرر شد بیست درصد از سود حاصله دوره مالی سه ساله با تناسب سرمایه پس از تصویب هیات امنا محترم موسسه به صورت نقدی به حساب اعضاء واریز گردد.

 با توجه به تصویب هیات امناء محترم موسسه این مبلغ در آینده نزدیک به حساب اعضاء واریز می‌گردد. در حال حاضر سه برنامه رفاهی، اقتصادی و تسهیلاتی در دستور کار هیات مدیره قرار دارد که ان‌شاالله پس از حصول نتیجه به اطلاع اعضاء محترم رسانده می شود. با توجه به همت بلند هیات مدیره و مدیرعامل محترم ، درآینده‌ای نه چندان دور شاهد تحولات و سود آوری شایسته‌ برای اعضاء محترم موسسه خواهیم بود.

در پایان لازم می‌دانم از زحمات و حمایت‌های رئیس محترم هیات امناء حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید موسی رجایی تشکر نمایم که مسلما توفیقات کسب شده اخیر مرهون حمایت‌ها و همکاری شایسته ایشان بوده است .

 
امتیاز دهی
 
 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما