بخش ها
سامانه ها







پیوندهای سازمانی








 
اخبار و اطلاعیه های اداره کل
askndree
1394/2/30 چهارشنبه برگزاری کارگاه آموزشی استقرار نظام حسابداری بخش عمومی کارگاه آموزشی استقرار نظام حسابداری بخش عمومی، با هدف تغییر مبنای نظام حسابداری از نقدی به تعهدی، باحضور دو تن از مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی در جمع مدیران و کارشناسان امور مالی دفتر در تاریخ 19/12/93 برگزار شد......

آقای اسکندری در این باره گفت: با عنایت به بخشنامه ابلاغی معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و نیز تصمیم جدی دولت، واحدهای گزارشگر مکلف اند نظام حسابداری و گزارشگری مالی خود را از سال 1394 بر مبنای استانداردهای مصوب بخش عمومی و دستورالعمل های حسابداری ابلاغی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی که بر این مبنا تهیه شده است، تنظیم و طراحی نمایند.

وی افزود: این دوره به عنوان مقدمه اجرایی سازی تفاهم نامه همکاری ای که بین دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور در سال جاری، با هدف اصلاح نظام گزارشگری مالی دفتر و استقرار نظام حسابداری تعهدی کامل در آن، به امضاء رسیده است، برگزار گردید. که طی آن آقایان: علی صبائی با سمت «رئیس گروه تدوین و روشهای حسابداری» و فریدون مرادی با سمت «رئیس اداره شرکتها و موسسات دولتی»، جهت اجرای دوره در دفتر حضور یافتند.

ذیحساب دفتر دراین خصوص توضیحاتی ارائه کرده و افزود: مبنای تعهدی، مبنایی است که براساس آن معاملات و سایر رویدادها در زمان وقوع (نه فقط در زمان دریافت یا پرداخت وجه نقد) شناسایی و ثبت می شود. نظام حسابداری بخش عمومی نیز مجموعه ای متشکل از مفاهیم، مفروضات، استانداردها، رویه ها و دستورالعمل های حسابداری به منظور شناسایی، طبقه بندی، تلخیص و گزارشگری رویدادهای مالی واحدهای گزارشگر است. که در سازمان حسابرسی و با مشارکت معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور، و نیز دیوان محاسبات کشور تدوین و تصویب شده است.

مدیرکل امورمالی دفتر پیرامون اهداف اصلی این نظام گفت: ایجاد زمینه لازم جهت استخراج و محاسبه دقیق بهای تمام شده برنامه­ها، فعالیت­ها، خدمات و محصولات در راستای بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد بعنوان مهمترین هدف این نظام شناخته می شود. البته تامین نیازهای اطلاعاتی استفاده کنندگان از گزارشات مالی در ارزیابی عملکرد واحد گزارشگر نیز از دیگر اهداف آن به شمار می رود.

ایشان در پایان اظهار امیدواری کرد که در سال 94 به امید خداوند و دعای حضرت ولی عصر(عج) در سایه حمایت های مستمر و جدی ریاست محترم دفتر و نیز معاونت محترم منابع انسانی و پشتیبانی، اداره کل امور مالی و ذیحسابی بتواند نسبت به تغییر نظام حسابداری دفتر همراه با استقرار نرم افزار مرتبط آن فائق آید.

 
امتیاز دهی
 
 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما